Защо японските жени не пълнеят и не стареят?

67346
япония

Японците са с най-дълга продължителност на живота – 82,5 години и имат най-много столетници в света.

Тези данни привлякоха вниманието на експерти, които се опитват да открият тайната на тяхното дълголетие, особено  Наоми Морию , автор на книгата „Японските жени не стареят или дебелеят“ ( „Тайните в кухнята на майка ми в Токио“).

Традиционната японска диета включва нискокалорични храни, сервирани на малки „контролирани“ порции. Според автора на книгата средностатистическата японка яде 25% по-малко калории от една жена от Запада.

Процентът на затлъстяване в Япония е само 3,5 процента, в сравнение с британците, където една четвърт от населението е със затлъстяване!

В тази азиатска страна ракът на гърдата, ракът на простатата или сърдечните заболявания са по-рядко срещани, отколкото в други части на света. Японците обясняват, че здравословните навици са ключовото нещо, ако искаш да изживееш сто.

 Забравете десерта

„Японците завършват храненето си с чаша зелен чай, докато жителите на много страни посягат към пудинг или друго лакомство“, казва д-р Крейг Уилкокс. „Ако не можете напълно да се откажете от десерта, тогава е по-добре да го ядете сутрин, с кафе, и разбира се, в малки количества“.

Във всеки случай трябва да ядете възможно най-малко бонбони. Захарта е свързана със затлъстяване, диабет, сърдечни заболявания и високо кръвно налягане.

Японците консумират средно 48,8 грама захар на ден, в сравнение с британците, които консумират около 100 грама на ден.

Не е нужно да сте напълно сити

Японският остров Окинава е дом на най-много столетници, които твърдят, че тайната на дълголетието не е да ядете; а да „напълните“ стомаха си с около 80 процента. Защо това е важно?

Спрете да ядете преди да се наядете и след няколко минути ще разберете, че дори не сте имали нужда от последните няколко хапки. Така ще ядете по-малко, ще поддържате стройна фигура и ще сте по-здрави, твърдят столетниците.

Много експерти са съгласни с тази теория и твърдят, че само 20 минути след като приключим с храненето, мозъкът получава сигнал, че стомахът ни е пълен. Това означава, че мнозина, ядат бързо и ядат повече, отколкото им е необходимо.

Слагайте по-малки порции храна в чинията си, защото по този начин е по-малко вероятно да преядете, твърди Наоми Мория.

Разходка!

„Една от тайните на японското дълголетие е начин на живот, който означава да ходите колкото е възможно повече“, казва Наоми Мория.

Разходете се между два и пет пъти на ден и прекарвайте по-малко време в седнало положение, съветват те.

Експертите добавят, че ходенето в продължение на два часа и половина през седмицата може да удължи живота ви със седем години.

Отивам на разходка!

Балансирайте живота си

У нас ходенето на тренировки по йога и тай чи не е често срещано, но японците твърдят; че това е идеален начин за упражняване на тялото и ума, намаляване на стреса, което е много важно за здравето на целия организъм.

Не бягайте от (добрите) бактерии

Преди векове представителите на този азиатски народ са яли ферментирали плодове или сушени плодове които стимулират растежа на добри бактерии в червата.

Различни проучвания показват, че добрите бактерии укрепват имунната система с цели 80 процента!

Не забравяйте да приемате достатъчно омега 3 мастни киселини и интелигентно излагане на слънце!

Спазете поне три от тези съвети и ще забележите разликата още на втората седмица.